Bekijk onze laatste aanbiedingen op onze actiepagina! Zie alle aanbiedingen

Ewa (23 jaar, afkomstig uit Duitsland) en Sandra (20 jaar, uit Oostenrijk), lopen momenteel stage bij Boat Bike Tours. Natuurlijk maakt het meegaan op een reis deel uit van de ervaring!

We hebben het geluk gehad om samen deel te nemen aan een van de meest populaire tochten, de Hanzeroute: een reis die we nooit zullen vergeten!

Meer informatie over deze reis

Onze reis begon in de haven van Amsterdam. Toen we aan boord gingen van het schip De Nassau werden we al warm onthaald door de scheepsmanager en onze reisleidster Wilma. Na het inchecken gingen we naar onze hutten, waardoor we positief verrast waren. Licht, ruim en met een prachtig uitzicht op het water. Tot het welkomstpraatje en het diner konden heerlijk ontspannen op het zonnige dek van het schip. Nadat de bemanning zich had voorgesteld, genoten we van ons eerste driegangen menu in het stadje Wijk bij Duurstede. Ondanks de regen, hebben we de kans om de stad te bezoeken niet aan ons voorbij laten gaan – het was het waard!

De volgende dag stapten we direct na het ontbijt op de fiets. Een totale afstand van 44 km leidde ons van Wageningen naar Arnhem. Op onze route doorkruisten we dorpjes, vele bossen en vooral fotogenieke heidevelden. Een echte must see! Toen we bij de boot aankwamen, konden we even bijkomen met koffie en thee voordat we Arnhem gingen verkennen. We genoten van de levendige omgeving, waar veel te zien was. Na het diner konden we op het dek van het schip relaxen, en was er gelegenheid om met de andere passagiers te praten. De sfeer was erg ontspannen en we hadden steeds veel plezier met de andere gasten en de vriendelijke crewleden.

Op maandagochtend voeren we aan boord van ons drijvende hotel naar Doesburg, vanwaar we de rit naar Deventer hebben gefietst. Op deze route doorkruisten we Bronkhorst, het kleinste stadje van Nederland. Hoewel deze fietstocht vooral door veel groene gebieden leidde, was er nog veel te ontdekken. Vooral de afwisseling tussen kleine steden en de prachtige natuur maakte onze fietstochten zo spannend. Na weer een geslaagde route bereikten we De Nassau. Voorzien van heerlijke drankjes konden we rustig bijkomen van de dag! De stadswandeling rondde de avond af en bood ons interessante inzichten in de geschiedenis van Deventer.

Terwijl ons ontbijt de volgende ochtend aan boord werd geserveerd, voer het schip verder naar Wijhe. Vanaf daar begon onze fietstocht naar Kampen. We genoten van de sfeer van de indrukwekkende stad Zwolle met een kopje koffie. Deze fietsroute is onze absolute favoriet, omdat hij zoveel verschillende facetten laat zien. Je hebt zelfs de mogelijkheid om te gaan zwemmen in een verfrissend meer. Na deze superleuke fietstocht konden we op ons gemak Kampen verkennen, voordat we de avond afsloten met de andere passagiers. Door de lengte van deze fietsrit (56km) verwachtten we veel spierpijn, maar het fietsen werd iedere dag makkelijker en we voelden ons erg comfortabel op de fiets.

Daarom besloten we om op de vijfde dag de lange route te nemen. Het bleek de juiste beslissing te zijn, want deze liep direct langs een rivier. We fiesten door de prachtige stad Elburg naar de indrukwekkende vissershaven van Harderwijk. Ook op deze tocht konden we een verkoelende duik nemen in het meer. Na ons driegangen diner gingen we op pad om te voet de haven en het centrum van Harderwijk te verkennen. Deze stad is het zeker waard om te bezoeken en de smakelijke vis te proeven.

Op donderdag konden we aan dek van het schip aansterken tijdens de vaartocht naar Huizen. We kregen een aantal mooie inzichten en konden ervaren hoe een dag op het schip verloopt. Dankzij de gezellige gesprekken met een aantal andere passagiers aan boord en de prettige bediening van de bemanning, genoten we vandaag met volle teugen! In het begin van de middag kwamen we aan in Huizen, waar we de andere gasten (die wel op de fiets naar Huizen reden) konden verwelkomen. Ze vertelden ons ook over hun spannende fietstocht en de steeds veranderende landschappen. Dus of je nu aan dek zit of op de fiets, er is altijd wel iets te zien!

Op de een na laatste dag gingen we terug naar het punt waar we begonnen: Amsterdam! Met gemengde gevoelens stapten we voor de laatste keer op de fiets en namen we alle indrukken in ons op. Onderweg was er veel natuur en reden we door rustige dorpjes, voordat we ‘s middags in de kosmopolitische stad Amsterdam aankwamen. Omdat we relatief vroeg op het ontmoetingspunt arriveerden (sneller dan het schip), konden we een korte excursie door de stad maken. In tegenstelling tot de dagen ervoor, was er in Amsterdam veel te doen. Het bezoek aan de stad was zeker een van de hoogtepunten van onze reis. We hadden tot de volgende ochtend de tijd om uitgebreid door de stad te wandelen. We kozen er wel voor om de laatste avond op het schip te blijven en onze ervaringen met de andere gasten uit te wisselen. Daarmee kwam onze spannende en opwindende reis ten einde.

Tijdens de laatste ochtend van onze reis konden we na het ontbijt de bemanning bedanken en afscheid nemen van de medepassagiers. Een week op een schip zorgt al snel voor een sterke band. We zijn erg dankbaar dat we aan deze prachtige reis hebben kunnen deelnemen. Nadat we een beetje waren bijgekomen, kon onze stage beginnen!

Wij helpen u graag

Hebt u nog vragen over ons reisaanbod, mail of bel ons op +31 (0) 20 72 35 400. We geven graag advies over uw perfecte fiets-vaarvakantie en kunnen een vrijblijvend voorstel doen.